۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۰۷

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی:

تأثیر فرهنگی اردوهای جهادی ماندگارتر از خدمات عمرانی آن است

تأثیر فرهنگی اردوهای جهادی ماندگارتر از خدمات عمرانی آن است

بجنورد- معاون استاندار خراسان شمالی گفت: اگر چه به همت دانشجویان و بسیجیان اردوهای جهادی، مسجد و بناهای عمرانی زیادی در کشور احداث شده اما تأثیر فرهنگی اردوهای جهادی ماندگارتر از خدمات عمرانی آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرحیم نوروزیان، یکشنبه شب در جمع دانشجویان و بسیجیان شرکت کننده در اردوهای جهادی روستاهای محروم خراسان شمالی، با بیان اینکه اقدام جوانان در اردوهای جهادی بسیار ارزشمند است، افزود: فداکاری و از خودگذشتگی جوانان در قالب اردوهای جهادی و تلاش برای رفع محرومیت از چهره روستاها می بایست به عنوان الگوی مسئولان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: صرف نظر از فعالیت ها و اقدامات انجام شده عمرانی و خدماتی در این مناطق محروم، روحیه فداکاری این جوانان که بدون هیچ گونه چشم داشتی در قالب اردوهای جهادی زحمت می کشند، ارزشمند و ستودنی است.

نوروزیان اظهار امیدواری کرد که فعالیت اردوهای جهادی استمرار داشته و بخش های بیشتری از مشکلات و نیازهای روستاییان از جمله مسائل بهداشتی و درمانی آنها از سوی اعضای اردوهای جهادی دانشجویی و بسیجی پاسخ داده شود.

به گفته وی بخش عمده ای از مشکلات بهداشتی موجود در روستاها با آموزش و پیشگیری قابل حل بوده که در این راستا دانشجویان بسیجی می توانند در قالب اردوهای جهادی خدمات رسانی مطلوب تری داشته باشند.

نوروزیان تصریح کرد: جمعیت اندک و شمار کم خانوارها در روستاها مهم نیست بلکه آنچه اهمیت دارد این است که هر کس در نظام جمهوری اسلامی دارای احترام و کرامت بوده و از حداقل امکانات زندگی متوسط بهره مند باشد.

وی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی دانشجویان درواقع فعالیتی فرهنگی است، افزود: اگر چه به همت اعضای این اردوها مساجد و بناهای عمرانی زیادی در کشور احداث شده است اما باید توجه داشت که اثر فرهنگی اردوهای جهادی در بین مردم محروم منطقه ماندگارتر از فعالیت های عمرانی آنها است.

نوروزیان با بیان اینکه نتایج و بازتاب مثبت اردوهای جهادی در بین روستاییان بسیار ارزشمند است، اضافه کرد: باید همه مسؤولان نسبت به رفع موانع موجود در برابر فعالیت گروه های جهادی دغدغه و حساسیت ویژه ای داشته باشند.

 

کد خبر 2914946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha